2 augusti 2009

The eagle has landed

Hurra för en massa första-grejer i huset: första gången jag duschade. Första gången jag använde diskmaskinen. Första gången vi hade gäster. Första gången jag plockade jordgubbar. Det här går ju att göra en lång och njutbar lista av.

Det har sannerligen varit en förstahelg i huset som jag inte kunnat föreställa mig. Inte för att det var särskilt svårt att gissa ungefär vad som skulle hända, eller att det hände nåt alldeles extraordinärt. Men mycket förväntningar och många jaha, jasså.

I fredags kändes huset tomt. Inte så konstigt pga inga möbler. Efter vi tagit ner överskåpen i köket kändes även planeringen tom. Jaha, nu då? Men vad säger ni husägare, man är väl aldrig sysslolös i sitt hus? Vi gick husesyn med kisande ögon, och upptäckte många saker som ju såklart ska fixas. Så nu har vi målat insidan på 3 garderober, rivit tapeter i kök och sovrum, brutit bort lister, skruvat bort skåpluckorna på underskåpen och köpt färg och andra viktigheter.

Och nu i slutet av helgen, när jag strosande visat trädgården för Mari & Tomas, ätit middag på lilla altanen och bastat skönt - nu, nu känns det som att vi håller på att flytta in i hus.

Nu kommer ett stort och inte så önskat avbräck: slut på semestern. Meen, det kan ju va kul också, eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar