2 februari 2010

Tvåbarnschocken äär du?

Idag fyller Sixten 6 veckor och 1 dag. Han fick godkäntstämpeln i rumpan hos doktorn igår. Jag får banne mig en godkäntstämpel för en tjusig och aktiv inledning på föräldraledigheten.

Sånt här gör vi nuförtin:
gympa för mammor och bäbbar (ti)
öppen förskola (må+fr)
snart innebandy med jobbet (on)
strömpilen + lunch + varm choklad. Med fartigt avslut: tippa skrikSixten på sängen - stuva Alma i sin, av med hennes overall och underställ - hämta mjölk & fil från vagnen ute, in i kylen - hämta resten av det inhandlade, lämpa i hallen - svettigt! ta av min egen jacka - hämta illskrikSixten, ta av alla hans kläder, byta blöja, kränga av mina täckbyxor - krypa ner i sängen - knäppa fram maten - amma/sova.
framför brasan i timmar med superEmma, däst av pizza. Alma + Sixten (den äldre) + Melker.
ålidhemsbibblan
pyssel, läser bok, ser film, bygger koja, åker pulka (Alma-stuff)
barnvagnsbio
barnbio
toksover

Rackarns vad vi håller igång. Och jag undrar lite kaxigt: var är den? Hit me, tvåbarnschocken!

1 kommentar:

  1. Akta så att du inte får det du önskar ;-) Tycker det låter som att ni har det supermysigt!

    SvaraRadera