22 mars 2010

Besök i (o)verkligheten

I lördags var jag ute med tjejorna på Schlagerklubben. Mammans första visit 'på lokal' sen Sixtens entré. Kalaset, med tillhörande bastu, middag och singstar, var en mycket festlig historia och precis vad jag behövde.

Och Schlagerklubben var i vanlig ordning en surrealistisk upplevelse. Förutom att dansa som en (snygg) galning hann jag...

° studera och fnissa åt den stora massan på dansgolvet som rörde sig i takt och otakt, 150 personer som gav sig hän och som var och en ägde dansgolvet. sorgligt eller läckert? - jag vet inte (typ som reklamfilmerna från Viking line 1 2 3 eller det här). Tur att jag och mitt gäng var liksom outstanding.
° ganska tidigt notera nödutgångarnas placering och status (är säkerhetstänk en åldersfråga?).
° nyfiket betrakta människorna, en brokig blandning av människor från 18 till 60 (en hel del män över 50).
° förundras över raggningsritualerna, i synnerhet ett par som var all over varann i ett hörn, och killen som inte fattade Ninas direkt avoga inställning.

Kul var det, dansade gjorde jag, trött blev jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar