28 september 2010

Pingel twingly

Det finns en statistikfunktion på den här bloggrackarn. Där kan jag se om ni är särskilt förtjusta i nåt inlägg (med kommentarer) och att ni bor i Sverige. Nån enstaka sökfras från Google får jag mig till livs, t ex "wulffmorgenthaler + hängbröst" "en kärlekshistoria gråter" och "nu är det kokta fläsket stekt".

Jag får också span på hur folk hittat hit. Och då hittar jag spår efter spritt språngande främlingar. Gaah, det visar sig ju att den här angivarn Twingly noterar vad jag länkat in hit, och "pingar" det vid aktuell artikel.

Ja lugn nu, det är ju inga mängder av besökare. Men jag hade funderat på hur offensiv och offentlig jag ville vara. Antingen ge järnet, kommentera som rackarn på alla möjliga (populära) bloggar för att få många läsare, ha åsikter här och där, fokusera, nischa. För att andra ska hitta hit och vilja läsa.

Fast varför då?

Nej, jag har ju bestämt hur det ska vara. Jessika Persika är ingen marknadsföringskanal, bara en privat och personlig blogg. Det ska ju vara en egotripp av små mått, i små cirklar. Men alla kända och o- är såklart hjärtans välkomna.

Och utan länkar ut känns det lite trist. Så jag får väl ducka och länka vidare.

3 kommentarer:

  1. Fast så bra som du skriver skulle du visst kunna mätas med många andra bloggare...

    Ska du inte försöka ändå? bli en stor blogg liksom! Fokusera och nischa!

    Ändå rätt spännande!?

    SvaraRadera
  2. .. fast vi älskar dig oavsett... och det är rätt mysigt med de privata och personliga glimtarna

    SvaraRadera
  3. spännande som rackarn. fast. jag behöver sitta mindre, inte mer vid datorn.

    skönt att jag är älskad - med eller utan storblogg...

    SvaraRadera