11 januari 2011

Bad is good enough

Å vad det är lätt att leka duktig! Alltså lätt som i att falla i fällan att behöva vara den flitigaste arbetsmyran, finaste kompisen och inte minst roligaste mamman. För lättsamt är det alls inte. Nä fanken, tungrott som skit.

Jag har börjat jobba efter bad is good enough. Det betyder inte att jag ska lämna ifrån mig nåt som är dåligt, bara nåt som jag inte tycker är perfekt. Det kan räknas som dåligt i mina ögon, men fortfarande perfekt i andras. Så tokidiotiskt egentligen, att jag/det inte funkar så redan. Jag jobbar på ganska bra med (i mina ögon) medelmåttiga prestationer. Ännu bättre effekt blir det om jag lyckas lägga till ett tyst Äh! samtidigt som jag förklarar saken biff, färdigjobbad, finito.

Var beräknande, slug och lite lat, tycker Clara den underbara. Lägg krut på det som är viktigt. Där det märks och gör skillnad.

Hon är klok, hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar