3 maj 2011

Killklänningskaos

UnderbartClara! Med ett lättsamt inlägg om hur hon gärna skulle krypa ner i lillens - klänning virvlar hon (i skrivande stund) upp 168 kommentarer om ett kärt tema: klänning på pojkar. Jag vet vad att vänta när jag scrollar ner - och jodå "förskolläraren" öppnar upp för en härlig pajkastardebatt.

Hon/han gör sig onekligen poppis,
med sina generellt sett-kategoriseringar.

Vad jag menar är att pojkar har 
en helt annan mer aktiv energi än flickor, generellt sett. 

Pojkar är pojkar och flickor flickor, generellt sett
om barnet inte har en annan läggning och 
känner sig som det motsatta könet.

Socialpsykologin har fastslagit att 
det ÄR skillnad på pojkar och flickor (generellt sett).


Clara säger sig inte vara ute för att provocera. Men allt hon gör verkar rätt genomtänkt. Så slårvadom att det inte var slumpen som valde 'den här blommiga klänningen'. Det var ett högst medvetet val, för att få killa folks irritationsnerv lite extra (även om huvudpoängen var just så enkel som att barnkläder är fina och sköna). Hon killar stilfullt och rivigt, måste jag säga.

Hon besvarar en gnällattack på klassiskt vässat och (som alltid lite väl) vasst manér: Varför skulle jag välja att problematisera något som inte är ett problem för mig bara för att det finns människor som är så inskränkta att de måste reagera över det?

1 kommentar:

  1. Hon besvarar en gnällattack på klassiskt vässat och (som alltid lite väl) vasst manér: Varför skulle jag välja att problematisera något som inte är ett problem för mig bara för att det finns människor som är så inskränkta att de måste reagera över det? mens chains usa , mens chains wholesale france ,

    SvaraRadera