22 november 2011

Vardagspixlar

Inläggs- och fantasitorka, så här kommer lite plejn statusuppdatering från Huset Lagrelius.

Där det just nu råder viss oenighet kring äganderätt. Detta eftersom Sixten lärt sig begreppet min, och främst använder det för att sno grejer av sin syster. Ett annat ord han använder flitigt är näe, men med den där plutiga trutiga munnen är det mest bara bedårande. Även päjja, göjja, maage, foo-t och andra formationer har slunkit ur hans mun, och oroliga_mamman skrattar förtjust.

Systern är allmänt förtjusande och festlig, förutom i sina mörka stunder. Vi pratar senaste månaden, och vansinnesutbrott i halvtimmesklassen. Över att hon måste sitta i vagnen/inte får sitta i vagnen/inte får hänga tillräckligt med tvätt/inte vill gå och lägga sig/etc. Men rrr:et sitter snart där det ska, och så lär hon sig abc med hjälp av världens bästa myror och världens bästa elefanter. Sjua på min topplista blir den här låten, absolute fantasmic:


Själv struttar jag runt i nyinförskaffad helkropps och converse. Som ungdomen. Men jag hänger iaf inte på Rex en fredags-aw i min enpjäsare.

    Yo. (fläckarna hör till spegeln, inte ovven) 

Rubriken är lånad av AMO som bloggkrisar (fast hennes pixlar brukar vara suddiga. Alltså enligt egen utsago. Alltså Suddiga vardagspixlar, hajar ni?). 

1 kommentar: