28 juli 2012

Nytt och bättre liv på måndag

Sträckan Ragvalds-Ume, långdragen som ett segt jenka. Ylande trötta barn, väsande trötta föräldrar med gemensam tanke: ÄR VI INTE FRAMME SNART?

Nånstans efter Gumboda tänkte jag att nu får det dras ett tjockt streck. Här slutar det. När jag kommer hem blir det extrem jävla helrenovering, katarsis och tarmsköljning. Rättning i alla led, fokus!, bot och bättring. Hela dagens outfit landade vid tvättmaskinen, allt ska bli rent och fräscht. Även jag. Fräscha till håret, klippa naglar. Bli mer effektiv och mindre väsig. Fixa förråd, skapa ordning, leka mer med barnen, sluta sommarsvulla, sjukgymnastikträna.

Fast nu, nu ligger jag i sängen. Allt det där kan jag göra imorgon. Eller måndag, jo måndag är en bra dag att börja sitt nya liv på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar