6 september 2012

Konstig dag, härlig dag

Utgångsläge: Ett litet tjyvjobberi igår kväll åsamkade svullet och ont huvud idag, ett huvud ur stånd att tänka rakt.

Dagen började med att hon som inte längre är min kollega (men väl min vän) svängde förbi kontoret, kändes varmchoklad-härligt i hjärtat. Chefen kraxade in, undrade om jag kunde fara till USA istället för hans onda hals. Åkej då, om du vrider om armen på mig drar jag väl till Silicon Valley med kulkollega (tillika vän), på riktigt riktigt bra utbildning, med coola studiebesök, engagerade branschkollegor och kanske lite supershopping. Man ställer väl upp liksom.

Sen: in i verksamhetsviktigt möte med tom blick (note to self: inte, INTE tjyvjobba miss i nassen!) och pressa fram klok input. Pratlunch - möte - sjukgymnast kloss i kloss. Så kloss att jag inte hann byta om från träningskläderna till dagens sista möte. Lite efter i tidsschemat hela dagen, lite trögare än andra dagar, lite mer uppspelt&spretig än annars.

Konstigt konstigt
men härligt härligt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar