6 september 2012

Tjena Iksu

Jag har tänkt maila dig länge, men du vet, det kommer annat mellan. Läget då? Haft en bra sommar? Lite lagom lugnt sådär, träffat folk? Själv har jag haft det soft, drällt omkring lite. Ätit för mycket, tränat för lite. Sådär som man gör på sommarn. Men nu har jag kommit igång, jodda!

Jomendu, det var ju en grej jag tänkte. Det här med Les Mills - det är ju bra pump och så. Men låt dom inte ta över min värld (läs: mitt Iksu). Instruktörsoberoende, identiska pass är tråkigt opersonligt. Personlighet rules, duvet. Och Iksu, du har ju en hel massa sköna instruktörspersonligheter. Snela, byt inte ut fler stepmuskel och danspass mot bodystep (skönjobbigt, men inte danskul) och sh'bam (danskul, men könskonserverande handväskdäng och höftvick).

Iksu, jag gillar dig, du rockar rumpa. Tappa inte bort dig själv.

puss och kram, ses snart!
/Jessika


4 kommentarer:

  1. Tänk om Iksu hade svarat på ditt blogginlägg. Det hade varit mkt intressant! Och det är klart dom läst det! Dom vill väl hålla koll på sitt rykte på nätet!

    SvaraRadera
  2. mycket mycket! jag twittrade tom, så nog har det landat :)

    SvaraRadera
  3. Hej Jessika!
    Tack för ditt inlägg!

    Vi kommer inte att ersätta alla Step- och aerobicpass med pass från Les Mills. Det är absolut vår ambition att hålla kvar dessa typer av pass så länge det finns en efterfrågan från våra medlemmar. Efterfrågan har dock sjunkit en hel del under de senaste åren. Vi har också många medlemmar som verkligen uppskattar förkoreograferade pass. Det skapar trygghet för många att rörelserna är samma oavsett för vem man tränar. Sedan vet jag att våra duktiga instruktörer skapar en personlig känsla i de pass de levererar även om passen är förkoreograferade.

    Vi utvärderar ständigt vårt utbud och vad våra medlemmar tränar. BODYSTEP® har vi tagit in som ett komplement till våra Stepmuskel pass som tenderat att bli rätt dansanta genom åren. Våra medlemmar efterfrågar enklare och fysiskt tyngre steppass och då var BODYSTEP® ett bra alternativ som vi kände att vi ville testa.

    Vi tar till oss av dina synpunkter och ska göra vårt bästa för att du också ska känna dig nöjd med vårt utbud.

    Med vänlig hälsning / Camilla Alm, gruppträningskoordinator IKSU

    SvaraRadera
  4. Tack för svar, Camilla! Jag förstår absolut att jag inte är den enda som tränar och har åsikter på Iksu. Tider och träningspass förändras, och jag vill ju inte vara den som sitter fast i Susanne Lanefeldt-dammiga pass (kniip!).

    Jag ville bara ha det sagt, och nu är det gjort :)

    SvaraRadera