13 oktober 2012

Helt oavsett

Oavsett mängden intresse från ert håll av att veta: vad jag gör just nu - i en gnällig ton, så är det just det här ni kommer att få veta just nu. Av mig. Nu. (Eller om jag ska rekommendera nåt: läs bara sista stycket.)

Jo, jag klickar igenom mapp för mapp på a) hårddisken och b) backupen för att kolla för varför backupen visar 260 GB, och hårddisken 465 GB. Jag och maken har nämligen utvecklat viss skepsis för backupsystem och -program (refresh memory 1 and 2). Och uppenbarligen finns det anledning att tvivla (se ovan diskrepans). Jag gör detta, för att kunna uppgradera operativsystemet till Snow Leopard, ett måste för att sen eventuellt gå vidare till nåt Lion och kanske till och med Snow Lion. Ja, eftersom vi inte har uppgraderat på ett gäng år, går Snow Leopard inte att köpa i butik, så det har jag håvat efter på facebook. Och sen då, jo sen ska jag in-handla och -stallera Lightroom, eftersom vi har nolla förtroende för iPhoto (som tuggade upp bilderna, se 1 och 2 ovan). Efter detta ska jag försöka sortera in bilder som nu finns LITe VARStANs på datorn, hos madre padre, och elsewhere. Det blir ett jävla detektivarbete, eftersom det kan finnas flera kopior. Och ett jävla sorteringsarbete. Därefter ska jag IDIOTsäkra med ett värstingbackupsystem så att vi ALDRIG mer blir av med bilder. JAG HÅLLER PÅ ATT JOBBA UPP ETT LITET VANSINNE HÄR, KÄNNER JAG.

Men allt det här hinner jag inte nu. Så god natt (jag kapslar in min vrede och vecklar ut den imorgon kväll igen) och puss på pannan då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar