23 november 2012

När jag blir stor

Jag avkrävdes svar på 'Ditt drömjobb givet obegränsningar i geografi och ekonomi, bitte' av nybekant, närmast okänd häromdagen. Jag funderade en snutt, och svarade dagen efter på twitter: 'Jo, nu vet jag vad jag ska göra när jag blir stor: [...]'.

Så kaxig är jag att jag har satt upp ett ryssgymnasttänjt mål - och vet att jag kan ta mig dit. Kan om jag verkligen vill. He finns tålamodet, drivet, resurserna i kroppen.

Så spontan-yet-planerad är jag att jag hasplade ur mig nåt, hastigt, men ändå tidigare tänkt. Jag ba skrev det, lite slarvigt sådär, out of the blue. Men det som står skrivet finns ju, blir mer på rikt. Fast: är det riktigt på rikt?  

Så lyckosam är jag är jag att jag kan unna mig att fantisera och, om det blir allvar om 2 år | 5 år | 11 år: köra igång. Ta halvledigt en lillstund, leva på skorpor, kärlek och gammpengar.

Så rik är jag att jag har vänner och familj som skulle stötta mig i eventuella utsvävningar, som tillåter egotrippar och som älskar både flips & flops.

puss i pannan!
/hemlarn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar