11 december 2012

Insom(a)niac

Ett säkert tecken på 'för mycket för i helvete' är lätt insomnia. Kroppen vägrar varva ner, huvet kulsprutar fantastiska, osorterade idéer. Här nånstans börjar jag förstå att kreativitet ur mani är ett klockrent samband.

Det blev två nätter med spretighet och galenskap. En i övrigt älskad make snarkade mig ur sängen natt 2, och jag bytte till mig en liten snusande sängkompis. Många idéer, för lite sovet, stor frustration. Sen landade jag i lugnet. Och började längta efter Lagrelijul (jo, med det här efternamnet kan man konceptifiera allt!).

För första gången i vårt liv firar vi jul i vårt eget lilla hem (Lagrelihus, såklart). Förtjusningen vet inga gränser, och jag vill bestämma meny, fixa julfint och perfekta ihop allting. Vi som alltid är hos andra på jul, det har inte funnits lust att pynta här. Man kanske skulle dubblera mängden julgadgets, från från 7 stycken.

Nu stökar jag ihop paketet som är jag, och skuffar i säng. Inget osovande här inte.


1 kommentar: