4 januari 2013

Ridå!

Efter 2 veckors lökande blir the J and J's fartigare än nå-gon-sin. Hej vad det går. Dagens mission possible: juleljus, vardagsrumslys och ett 5-metersdraperi. Denna - ridå ska skärma av matdelen in case of middagspartaj för små och stora. Typiskt sett vill småen röja och hojta, medans di store gärna känner lugnet (ni känner igen, yes?). Fiskar nu efter tips eller hurra!n från er. 

Det får gärna kännas retro, agera stormönstrat. Kanske grafiskt. Helst dämpa ljud, men inte för tjockt. Inte för see-through. Very stylish, men inte tokdyrt. Troligt scenario: 1 (kanske något mer påkostat) fullbreddsmotiv + 3 längder färgmatchade sidekicks (i en skönare prisklass). 

Rummet, och balken som agerar fästpunkt.

Tänk om Jesper Walderstens Wallputters fanns som tyg, DÅ (och några fler varianter).

Eller varför inte trycka upp en illustration av Johans kompis (om nu Johans kompis kan tänka sig detta).

Annars är ju Marimekko 'hyfsade' (läs: friggin fantastic) på stormönstrat.








Eller ett par kakaoögon mitt i alltihop?


Att slänga in en Stig Lindberg vore ju klockers, såväl geografiskt som tidsmässigt. 

Och inte så långt från Stickan (eller vv): Josef Frank. Jag har tidigare tjötat en del på att få en fondvägg med ett sånt här ljuveligt mönster. Men jag tror att både Stig och Josef är för småmönstriga för ridån. 
(bara som tapet)



(bara som tapet)

Lisa Bengtssons Tillsammans-taxar är ju bara bedårande. Men nog för puttiga.  

Amy Butler verkar ha några sötnosar också. Har kollat Bantie, Werning, Burfitt. Nån jag missat? (Förresten, är det nu jag ska skaffa pinterest för all inspiration?)










2 kommentarer: