16 januari 2014

upplyst.nu

Det kanske ter sig något förmätet att en som inte tänkt så mycket längre än näsan räcker plötsligt höjer rösten och åberopar nån sorts besserwisserroll. Att med viktig överläpp och självgoda klappar på egen axel presentera mina Framsteg och Framgångar inom Hållbarhetsområdet.

Men hygglo, ge mig ert allra bästa tålamod. Det är inte lätt att vara nyupplyst och peppad och frälsarsugen. Den egna erfarenheten säger mig att det är lönlöst att trycka in aldrig så välmenande pikar och små föreläsningar av typen"hållbarhet handlar inte bara om att 'ingen kan göra allt, men alla kan göra nåt' - utan om att faktiskt kicka in några uppoffringar." Tio år av Johans förmaningar och föreskrifter tog mig förvisso en liten bit. Men när Insikten slog mig i pannan med en liten gummihammare, först då kom Förändringen.

Inspiration, lockelser, övertygande fakta, lite skrämsel och så sockrade erbjudanden - no strings attached och helt förutsättningslöst och take your time och i din egen takt. Vad skulle få dig att sätta igång en större livsförändring?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar