21 mars 2014

När en ligger där

Det kan tänkas att jag, grämaren, grönare-gräset-jägaren, ångraren, vill göra om, göra rätt på ett par grejer. Ja, när jag ligger och väntar på/fruktar döden. 

Som det här: att inte bry mig så jävla mycket om vad andra tycker. Kanske ska jag jobba i förväg, och tixempelt kicka igång en tidig fyrtioårskris genom att bli tonårsartat ointresserad av andras åsikter. "Orka!" "Men bry!!!" ska jag sucka, och tjasktugga tuggummi. Skita i om jag blir sen till dagis, köra min grej inför 750 personer, ranka mig själv som ca bäst, på ca allt. Sluta nerva, bara göra och njuta. 

Men jag låter inte nån annan designa mitt liv och min framtid. Ingen har försökt sig på det. Tur det.


Fina bilderna: från hyllat.se 

Det finns mer folk ångrar: 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar